Sunday, August 15, 2010

دانلود free HTML

  • توضیحات: سرفصل مطالب کلاس اچتمل مقدماتی :
    - مقدمه
    در این درس با ویژگیهای فایلهای اچتمل، اجزا تشکیل دهنده آن یعنی عناصر و تگ ها ( Elements & Tags ) و نحوه ایجاد یک فایل ساده و نمایش آن در صفحه مرورگرتان آشنا خواهید شد.

    - HTML & WWW
    در این درس با مفاهیم وب ( تار عنکبوت جهانی یا World Wide Web ) ، اینترنت، مرورگرها و استانداردهای وب آشنا خواهید شد. همچنین با تفاوتهای مرورگرهای وب ( Web Browsers ) و سرویس دهنده های وب ( Web Servers ) آشنا خواهید شد.

    - عناصر ( Elements )
    یک متن و یا فایل اچتمل از عناصر یا element ها تشکیل میشود و برای ایجاد عناصر از تگ ها یا tags استفاده میشود. در این فصل با عناصر و تگ ها آشنا خواهید شد.

    - تگ های اصلی ( Basic Tags )
    تگ ها ( tags ) اجزا تشکیل دهنده عناصر یا elements های اچتمل هستند و یکی از بهترین روش های یادگیری اچتمل دیدن مثالها و تغییر آنها میباشد. در این فصل با تگ های پایه و مهم آشنا شده و با کمک ادیتور اختصاصی ما و با امکانات فارسی نویسی آن به صورت آنلاین میتوانید به مطالعه و یادگیری مثالها بپردازید.

    - فــارسی نویسی
    در این درس با فارسی نویسی، فارسی سازی و استاندارد یونیکد و نحوه استفاده از ادیتور آنلاین و فارسی این سایت آشنا خواهید شد.

    - فرمت دهی ( Formatting )
    وظیفه گروهی از تگ های اچتمل فرمت دهی و تعیین شکل نمایش متون ( مثلا توپر و bold بودن و یا ایتالیک بودن ) میباشد و در این درس با این گروه از تگهای formating آشنا خواهید شد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه source یا اصل کدهای اچتمل یک صفحه یا page را ببینید.

    - نهادها ( Entities )
    گروهی از نویسه های ( Character ) اچتمل مانند (<) و یا (>) دارای معنی خاصی ( مثلا نویسه < شروع یک تگ را نشان میدهد. ) در استاندارد اچتمل بوده و برای نمایش آنها در صفحاتتان مستقیما قابل مصرف نمیباشند. در این فصل با این نویسه ها آشنا شده و با کمک Character Entities چگونگی استفاده از این گروه از نویسه ها را فرا خواهید گرفت.

    - پیوندها ( Links )
    در این درس با پیوندها ( Links ) ، شناسه های مرتبط مخصوصا href و نحوه به کار گیری آنها آشنا خواهید شد.

    - جداول ( Tables)
    در این درس با مفاهیم جدول ( Table ) ، ردیف یا row ، سلولها یا خانه ها، مرز یا border در جداول و عناصر مرتبط مخصوصا TABLE ، TD , TR آشنا خواهید شد.

    - فریمها ( Frames )
    در این درس با مفاهیم فریم ( Frame ) و عناصر مربوطه مخصوصا Frame و Frameset آشنا خواهید شد.

    - فهرستها ( Lists )
    این درس شما را با نحوه نمایش فهرستها ( List ) ، انواع فهرستها و تگ های مربوطه آشنا خواهد ساخت.

    - فرمها ( Forms )
    از طریق استفاده از تگ های فرم ( form ) قادر به دریافت اطلاعات از بازدیدکنندگان صفحاتتان و یا تبادل اطلاعات بین صفحات مختلف خواهید شد. با کمک این گروه از تگ ها قادر به نمایش باکسهای ورود اطلاعات متن (text fields) ، چک باکسها (check-boxes) ، رادیو باتونها (radio-buttons) و ... شده و همچنین امکان گذاشتن دکمه های ارسال (submit button) و یا حذف (reset) را خواهید داشت. این فصل با شرح تگ های form و input و ... به چگونگی ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان و گرفتن اطلاعات از آنها خواهد پرداخت.

    - تصاویر ( Images )
    در این درس با عنصر img و چگونگی نمایش تصاویر و همچنین تنظیم محل آنها آشنا خواهید شد.

    - پس زمینه ( Background )
    در این درس با چگونگی نمایش تصاویر و یا تعیین رنگ پس زمینه آشنا خواهید شد.

No comments:

Post a Comment